Obstructie, liggend spelen en spelen met de voet

Je krijgt vrije slag tegen als:

  • een andere speler belemmert om door te lopen (het zogenaamde ‘breed maken’ gebeurt als je een tegenstander opvangt met je borst, heup of schouder)
  • door achteruit te lopen met een bal en speler daardoor wegduwt.
  • een bal 2x met de voet speelt.
  • een bal bewust met de voet scoort.

Je krijgt een 2-minuten straf als je:

  • een bal zittend of liggend speelt.  Je mag 1 knie of de hand waarmee je stick vasthoudt op de grond hebben.
  • een speler bewust belemmert om door te lopen en er geen bal in de buurt is.
themekiller.com