Hoge stick en stickuitzwaai

Hoge stick

Wat mag wel?

  • Een bal aannemen, passen of slaan ONDER kniehoogte. Je stickblad moet onder je knie zijn.stick blad bal hoog
  • De bal met je voeten/benen/borst stoppen of spelen.

Je krijgt een vrije slag tegen als je:

  • Een bal die boven kniehoogte is met de stick of voet spelen. stick blad bal hoog vrije slag

Je krijg je een 2-minuten tijdstraf als je:

  • Een bal die boven heuphoogte is met de stick of voet spelen. sticoverl hoog 2 min

Stickuitzwaai

Wat mag wel?

  • voorzwaai mag hoger dan heuphoogte indien gecontroleerd en zonder gevaar.

Je krijgt een vrije slag tegen als je:

  • Je stick in een voorzwaai boven heuphoogte laten uitkomen terwijl er iemand in de buurt is.
  • Je stick in een achterzwaai boven heuphoogte laten komen.

Je krijg je een 2-minuten tijdstraf als je

  • een ongecontroleerde/gevaarlijke zwaai
  • de stick gevaarlijk of storend over het hoofd van een tegenstander halen
themekiller.com